Porównaj (0)

Rodzaje białek

Rodzaje białek

Białka są składnikami elementarnymi wszystkich tkanek człowieka. Regulują procesy metaboliczne w naszym organizmie. Zbudowane są z aminokwasów. Rozróżniamy ich dwadzieścia rodzajów, z czego osiem z nich występuje w białku pochodzenia zwierzęcego. Niestety rzadko w pożywieniu, które spożywamy na co dzień możemy znaleźć ich odpowiednią ilość. Dlatego tak ważne jest by nasze menu odpowiednio zbilansować, a w razie potrzeby - sięgnąć po odpowiednią suplementację.

ZESTAWIENIE NAJWAŻNIEJSZYCH BIAŁEK DOSTĘPNYCH NA NASZYM RYNKU:

1. koncentrat białek z serwatki - polecany w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na białko. Najkorzystniej spożywać tuż po przebudzeniu, bezpośrednio po wykonanym treningu lub gdy od ostatnio spożytego posiłku minęło sporo czasu. W koncentracie tym zawartość białka wynosi zwykle ok. 70 - 80 %.

2. izolat białka serwatki - charakteryzuje się niską zawartością tłuszczu, posiada mniej laktozy w stosunku do koncentratu białka. Wyróżnia się dużą zawartością aminokwasów BCAA i glutaminy. W koncentracie tym zawartość białka wynosi zwykle ok. 90-95 %.

3. białko jaja - zawiera aminokwasy, które wchłaniają się nawet do kilku godzin. Zalecane jest do spożycia przed snem lub gdy wiemy, że czeka nas dłuższa przerwa w jedzeniu.

4. białko sojowe - jest gorzej przyswajane przez nasz organizm, ciężkostrawne i kaloryczne. Jednak z powodu sporej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych nie powinniśmy wykluczać go z naszej diety.

5. białko kazeinowe - produkowane z kazeiny mleka charakteryzuje się sporą ilością wapnia, które powoduje szybszą regenerację organizmu po treningu. Wysoka zawartość wapnia korzystnie wpływa na procesy odtłuszczania zachodzące w ludzkim ciele. Z uwagi na jej wolne wchłanianie zalecana jest do spożycia na noc.

Zostaw swój komentarz

* Nick:
* E-mail: (Nie publiczny)
   Strona www: (Strona internetowahttp://)
* Komentarz:
Kod obrazka