Porównaj (0)

Crossfit, czyli co to i jak działa?

Crossfit, czyli co to i jak działa?

Bieganie, skakanie, pływanie, dźwiganie, wyciskanie, a to ledwie kilka wariacji. O czym mowa? O Crossfit'cie oczywiście! Ostatnio coraz bardziej popularny, zrewolucjonizował świat fitnessu i sprawił, że na jego punkcie oszalały tłumy - kobiety i mężczyźni! W czym więc tkwi jego urok?

Crossfit to od niedawna największy trend w świecie fit. Czym się charakteryzuje? Cóż, najprościej będzie powiedzieć, że wyciska siódme poty, zostawiając ćwiczących słaniających się na ugiętych nogach, ale też z wielkim uśmiechem na twarzy! No dobrze, jak więc taki trening wygląda w praktyce? Właściwie, wiele zależy od nas!

To właśnie niemodelowy charakter tej odmiany sportu sprawia, że kochają go miliony na świecie! Przyjemniej bowiem podczas treningu robić to, na co aktualnie mamy ochotę, niż trzymać się sztywnych zasad. Jest to nie tylko bardziej motywujące, ale też popycha nas do dawania z siebie więcej i więcej za każdym razem!

Sam crossfit możemy podzielić na trzy części: gimnastyka, wyciskanie oraz cardio. Jak widać, mieści on całkiem różne od siebie dyscypliny sportowe, sprawiając, że zamiast skupiać się na tym, aby być najlepszym w jednej, musimy osiągnąć chociaż umiarkowany, średni poziom we wszystkich. Jednak to od nas zależy, ile składowych zdecydujemy się wykorzystać - jedną, dwie, czy może wszystkie trzy!

Jak w każdym innym przypadku, kiedy decydujemy się zabrać za trening, rozpoczynamy go od rozgrzewki, która tutaj musi być szczególnie intensywna! 10-15 min to niezbędne minimum, jakie musimy zastosować, aby się odpowiednio rozgrzać i przygotować ciało do wielkiego wysiłku oraz zmniejszyć ryzyko kontuzji.

Po rozgrzewce - czas na tzw. skill, czyli część, w której uczymy się jakiejś umiejętności np. wchodzenia po linie! Możliwości jest wiele, podobnie, jak wiele zależy od nas i naszych chęci. Następnie to, na co wszyscy czekają - Workout of the Day, czyli w skrócie WOD. To część najwłaściwsza treningu i polega na wykonywaniu danych ćwiczeń dowolnie, od jak największej ilości powtórzeń do jak najszybszego ich wykonania! I tutaj mamy wolną rękę! Na końcu czekają nas wyciszenie organizmu i rozciąganie, równie ważne co rozgrzewka. Dzięki końcowemu rozciąganiu uspokajamy rozszalały treningiem organizm oraz dbamy, aby zakres naszej sprawności nie zmalał.

Podsumowując dodam, że to świetna zabawa, zwłaszcza jeśli ćwiczymy w grupie! Towarzystwo innych osób podkręca tempo, a często także motywuje nas by dać z siebie jeszcze więcej! Ponadto, jeśli jesteśmy początkujący i nie bardzo wiemy co robić, możemy zapisać się na specjalne zajęcia z crossfitu. Ofert na rynku nie brakuje, a pomoc trenera na początku może się okazać nieodzowna. Tak czy owak - zachęcamy!

Zostaw swój komentarz

* Nick:
* E-mail: (Nie publiczny)
   Strona www: (Strona internetowahttp://)
* Komentarz:
Kod obrazka