Porównaj (0)

Ogromne znaczenie snu i jak poprawić jego jakość?

Ogromne znaczenie snu i jak poprawić jego jakość?

Ciągłe uczucie zmęczenia, apatyczność i obniżona aktywność. Do tego blada, niemal szara cera i nieestetyczne, ciemne cienie pod oczami. Właśnie tak wyglądamy, kiedy się nie wyśpimy. A to tylko niektóre z objawów! Niedostatek snu niekorzystnie wpływa na funkcjonowanie całego naszego organizmu, utrudnia procesy myślowe. Skąd więc tak silny wpływ snu na nasz organizm oraz jak skutecznie poprawić jego jakość?

Niestety, czasy, w jakich przyszło nam żyć wymagają od nas ciągłej aktywności i pracy na najwyższych obrotach. Ciągły bieg i brak chwili na odpoczynek dają się we znaki, mimo to wciąż wiele osób uważa sen za stratę czasu… Nic bardziej mylnego!

Sen jest nam niezbędny do życia tak samo, jak tlen czy pożywienie. Pozwala wypocząć, zregenerować cały organizm, a zwłaszcza ośrodkowy układ nerwowy. Poza tym, jego niedobór odczuwalnie wpływa na nasze funkcjonowanie. Jesteśmy w gorszej kondycji tak fizycznej, jak i psychicznej, mamy problemy z pamięcią, nie potrafimy się skoncentrować. Do tego obniżona odporność i większe ryzyko spowodowania wypadku (!).

Sen niezaprzeczalnie jest ważny dla każdego, a osobom trenującym nawet szczególnie potrzebny! Może bowiem wpływać na przebieg treningu i jego efekty! Deficyt snu pogarsza naszą koordynację ruchową, osłabia. Trudniej jest nam się skupić na właściwym wykonywaniu danego ćwiczenia oraz na kontrolowanym spięciu mięśni. Do tego słaba motywacja, znużenie i ogólny brak chęci do robienia czegokolwiek. To nie brzmi jak przepis na udany workout...

Co więcej, osoby redukujące mogą nie zauważyć efektów, kiedy nie będą dostarczać odpowiedniej dawki snu, niezbędnej do regeneracji. Ich ciało stanie się mniej sprężyste, oporne. Wtedy nawet modyfikacja treningu na intensywniejszy, czy bardziej rygorystyczna dieta nie pomogą.

Jak zatem spać? Pytanie banalne, niemal groteskowe, jednak nie dla wszystkich. Spory odsetek osób z różnych przyczyn ma problem z zasypianiem. Jest to dla nich chwila stresująca, a nawet irytująca! W końcu , ile można przewracać się z boku na bok, widząc że partner śpi słodko jak bobas?

Po pierwsze, zaleca się spanie w całkowitej ciszy. Należy wcześniej wyłączyć wszystkie urządzenia elektryczne, jak telewizor czy radio. Telefon zaleca się odłożyć na bok, w pewnej odległości. W zasypianiu bardzo pomaga uprzednie wywietrzenie pokoju, w którym śpimy. Ewentualnie, bardziej oporni na sen mogą skorzystać z metod relaksacyjnych. Doskonała okaże się gorąca kąpiel!

W ostateczności, nie ma chyba problemu, na który medycyna nie znalazłaby sposobu. Dlatego, jeśli ktoś cierpi na chroniczną bezsenność, może poszukać rozwiązania swojego problemu w aptece. Na rynku dostępnych jest wiele suplementów poprawiających jakość snu i ułatwiających zasypianie. Wystarczy poradzić się lekarza lub farmaceuty.

Podsumowując, sen jest bardzo istotny dla naszego organizmu, odczuwalnie wpływając na jakość naszego funkcjonowania. Nie należy ignorować jego znaczenia, twierdząc, że to tylko starta czasu… Zdrowy sen oznacza zdrowy, silny organizm! Dlatego następnym razem, kiedy będziemy zakuwać do ważnego testu dnia następnego czy dopracowywać szczegóły ważnego projektu do pracy, zastanówmy się czy większych korzyści nie osiągniemy, kiedy się wyśpimy!

Tagi zdrowie sen

Zostaw swój komentarz

* Nick:
* E-mail: (Nie publiczny)
   Strona www: (Strona internetowahttp://)
* Komentarz:
Kod obrazka